Affiliate Marketing

Už jste se někdy zamysleli nad tím, jak influenceři vydělávají na propagaci různých produktů? Je to z části také díky affiliate marketingu. Co je to a jak funguje se dozvíte v dnešním článku.

Co je affiliate marketing

Je to obchodní model, ve kterém prodáváte produkty jiných firem a vytváříte provizi z prodeje.

Globální odvětví má hodnotu více než 12 miliard USD, 81% značek spoléhá na affiliate marketingových prodejců a affiliate programy generují 15% až 30% všech prodejů pro inzerenty (což naznačuje i úspěch affiliate marketingu).

Odvětví má čtyři hlavní hráče:

  • obchodník (známý také jako „inzerent“ nebo „maloobchodník“ nebo „značka“)
  • síť (která obsahuje nabídky, ze kterých si partner může vybrat a stará se i o platby)
  • vydavatel (známý také jako „affiliate partner“)
  • zákazník

Do určité míry překrývá s jinými metodami internetového marketingu, neboť affiliate partneři často používají běžné reklamní metody. Tyto metody zahrnují organickou optimalizaci pro vyhledávače (SEO), placený marketing pro vyhledávače (PPC – Pay Per Click), e-mailový marketing, content marketing a (v určitém smyslu) zobrazovanou reklamu. Na druhé straně přidružené společnosti někdy používají méně ortodoxní techniky, jako například zveřejňování recenzí produktů nebo služeb nabízených partnerem.

Jak funguje affiliate marketing

Řekněme, že Vy jako partner propagujete na Vaší stránce produkt nebo službu firmy, se kterou spolupracujete.

Zákazník, který navštívil Vaši stránku klikne na produkt/servis a automaticky jej to konvertuje na stránku, jejíž produkt/servis propagujete.

Stránka zaznamená, že zákazník si koupil daný produkt/službu na základě toho, že viděl reklamu na Vaší stránce.

Firma Vám vyplatí dohodnuté procento z prodeje produktu/služby.

V dnešní době mnoho firem nabízí možnost tohoto marketingu. Z každé strany na Vás vyběhne reklama, jak si rychle a bezproblémově vydělat peníze. Ono je to sice všechno hezké, ale je třeba počítat s tím, že úspěch se dostaví až po určité době. Třeba se tomu věnovat a pamatovat si, že pomalu dál zajdete.

Sdílet

Více k prozkoumání

Responzivita

Responzivita 2025

V roce 2025 už responzivita webových stránek není jen „hezké mít“, ale naprostá nutnost. Návštěvníci přicházejí na váš web z nepřeberného množství zařízení – od chytrých telefonů a tabletů přes klasické počítače

Číst dál »
Cookies

Cookie & GDPR 2025

V roce 2025 se pravidla týkající se Cookie a GDPR neustále vyvíjejí. Provozovatelé webových stránek a e-shopů čelí přísným požadavkům na ochranu osobních údajů a sběr dat prostřednictvím cookies. Pokud svůj web

Číst dál »
E-commerce

Psychologie e-shopu

Psychologie hraje v online prodeji klíčovou roli. Zákazníci se rozhodují na základě emocí a podvědomých vjemů. Jak tedy využít principy psychologie k tomu, abyste oslovili zákazníky a zvýšili prodeje ve vašem

Číst dál »

Agretimo – vše pod jednou střechou.

Vyberte si kontakt na nás, který vám vyhovuje.