Více než milion lidí na celém světě si denně založí účet na sociálních sítích. My se dnes podíváme na to, jak můžete z content marketingu vytěžit co nejvíce a dopomoci tím Vašemu businessu.
Co je Content Marketing
Content Marketing, nebo také tzv. obsahový marketing, je strategický marketingový přístup zaměřený na vytváření a distribuci hodnotného, relevantního a konzistentního obsahu s cílem přilákat a udržet si jasně definované publikum – a v konečném důsledku vést k ziskové zákaznické akci.
Nejznámější a nejpopulárnější platformy, které zákazníci nejčastěji vyhledávají, jsou Facebook a Instragram. Ale ani ostatní sociální sítě nezaostávají.
YouTube má globální největší publikum, jehož až 62 % tvoří muži. Tato platforma nejlépe slouží k propagaci a recenzi nových produktů, jakož i tvorbě naučných videí.
Na druhé straně návštěvnost Pinterestu tvoří až 80 % ženského publika. Tato platforma vznikla jako plánovač svateb, ale v dnešní době je to místo, kde se můžete inspirovat v oblasti cestování, designu, módy, krásy, zdraví a podobně.
Platformy jako LinkedIn a Twitter jsou zaměřeny spíše na B2B marketing.
Jakou platformu si vybrat
V první řadě je třeba si ujasnit, jakou skupinu lidí chcete přilákat. Kdo je Váš cílový klient? Jakou sociální síť nejčastěji využívá? Také je třeba si promyslet, na jaký obsah se chcete soustředit.
Tyto 3 klíčové formáty by Vám mohly pomoci:
- Pokud používáte obrázky, zaměřte se na Instagram, Pinterest, Facebook
- Používáte-li video nejideálnější je YouTube, ale už i Instagram a Facebook Vám umožní tvořit videa.
- Použití interaktivního obsahu, jako je například hlasování, dotazy ale i soutěže Vám pomůže rozpoznat, co Vaši zákazníci chtějí.
Plánování
Plánování je jedna z nejdůležitějších částí Content Marketingu. Čím častěji budete přidávat nový obsah na Vaše sociální sítě, tím Vás algoritmus bude upřednostňovat před ostatními a tím se budete připomínat Vašim klientům nebo i budoucím klientům.
Prospěšné je si založit tzv. Content Calendar, kde si naplánujete, co a kdy uveřejníte. Jako příklad Vám můžeme uvést Trello, kde si dokážete plánovat vše kolem Vašeho businessu a sdílet úkoly s Vaším týmem.
Poslední věc, kterou je třeba si ujasnit, je frekvence a čas uveřejňování nových příspěvků. Mohli bychom Vám zde psát například o tom, jak je nejlepší doba uveřejňování v úterý a čtvrtek v osm hodin ráno, ale neplatí to pro každého. Nejlepší je zkoušet v rozličné hodiny a ta, která se Vám osvědčí nejvíc, tak v té době se snažte postnout nový příspěvek.
Upoutávka na nový výrobek nebo službu
Chystá Vaše firma něco nového? Chcete navnadit zákazníka na nový výrobek? Zveřejňujte krátké upoutávky, ať už v podobě obrázků nebo krátkých videí, pokud jde o větší kampaň. Takto si získáte pozornost zákazníků, kteří budou nedočkavě čekat na den, kdy jim nový výrobek nebo službu představíte.
Content Marketing je široké spektrum, které se stále rozvíjí. Přidáváním nových funkcí nebo i nových sociálních sítí je třeba zůstat stále ve střehu a zkoušet nové možnosti propagace Vašeho businessu. Důležité je se tomu pravidelně věnovat a hlavně to brát jako formu zábavy :).