Q&A – web stránky

Dnes jsme pro Vás dali dohromady souhrn nejčastěji kladených otázek o web stránkách a jejich založení.

Q: Proč byste měli mít web stránku?

A: Web stránka je v této době nejdůležitější prezentace společnosti. Potřebujete granule pro psa? Hledáte je přes Google. Potřebujete okna pro Váš dům? Hledáte firmu na Google. Chcete si pronajmout chatu? Hledáte možnosti na Google. Obchod je hlavně v posledních dvou letech soustředěn na online segment. Když nemáte webovou stránku, jako byste neexistovali. Je to Vaše prezentace prací, ceník, dostupnost, ukázka a prodej konkrétních produktů.

Q: Co obnáší založit si stránku?

A: Založit si web stránku je velmi jednoduché, tedy minimálně u nás :). Proces je následující: můžeme se osobně setkat nebo si dohodnout videohovor, či klasický hovor, kde nám řeknete Vaše představy. My je jednoduše spojíme dohromady, dáme do toho naše zkušenosti a nápady a web stránka je na světě. Dále potřebujeme znát vše, co by Vaše web stránka měla obsahovat – obrázky, videa, produkty, popis o společnosti, kontaktní údaje a podobně.  Web stránku budujeme postupně, vše s Vámi konzultujeme a bereme v úvahu Vaše názory a připomínky.

Q: Kolik času zabere založit web stránku?

A: Při prezentačních web stránkách pro osoby nebo společnosti je to 7 až 14 dní. Závisí to od náročnosti a také toho, jak jsme na tom aktuálně časově. Při menších eshopech je to 21 dní, tam je třeba zohlednit nastavení platebních bran, tříd dopravy, naklikani produktů a podobně. Při větších e-shopech to může být přibližně 30 – 60 dní. Také to závisí také na produktových fotografii a počtu produktů.

Q: Kolik stojí založení web stránky?

A: Toto je velmi těžká otázka, na kterou Vám neumí nikdo přesně odpovědět. Na začátku potřebujete doménu a hosting. To platíte 1x za rok například poskytovateli hostingových služeb Websupport. Klasická doména jako .cz, .sk, .eu, .com stojí přibližně 300 – 500 korun ročně. Hosting, kde bude Váš web uložen, stojí od 1000 do 2500 korun ročně, podle požadované kapacity. Samotná web stránka začíná někde na ceně od 10 000 korun, e-shop od 15 000 korun. Vše záleží na požadavkách, dodaných materiálech a dohodě. Samozřejmě, tak jako v tomto světě nejsou omezení, ceny mohou vystřelit do větších výšek za tvorbu web stránky nebo e-shopy.

Q: Na co si dát pozor z hlediska designu, když si zakladáme web stránku?

A: Vše by mělo být na svém místě, přehledné a uspořádané. Také byste si měli určit barvy vhodné pro Vaše podnikání. Například, pokud máte stavební firmu, oranžová je pro Vás vhodná barva. Je vědecky dokázáno, že psychologie barev velmi ovlivňuje koncového zákazníka, který se rozhoduje, zda si vybere Vás nebo konkurenci. Ale nebojte se, nejste na to sami. My Vám se vším poradíme :).

Q: Co by měla web stránka obsahovat?

A: Web stránka by měla obsahovat údaje o Vaší společnosti, čemu se věnujete, výsledky Vašich prací, reference a kontakty. Velké plus je propojení na sociální sítě a založení blogu o problematice z oblasti vašeho podnikání – například jako čtete zde. Mnoho Vašich potencionálních zákazníků si nejprve přečte, co Vaše stránka obsahuje. Jste pro ně mnohem atraktivnejší, když se vyskytujete ve vyhledávači Google v horních pozicích.

Q: Co je třeba udělat, aby stránka byla více navštěvovaná a aby se zobrazovala co největšímu počtu lidí?

A: Nejvíce Vám aktuálně pomohou sociální sítě. Je to neuvěřitelný nástroj, který Vám pomáhá ukázat se lidem a poradit jim vaší existenci. Dále, jak jsme říkali už před tím o blogu – pravidelná aktivita na Vaší web stránce zvyšuje atraktivitu pro Google. V neposlední řadě je to správné nastavení klíčových slov a SEO optimalizace. Co to je SEO optimalizace? To najdete ZDE.

Slovník

Hosting – Pojem Webhosting resp. hosting je pojem v IT oblasti, který v širším smyslu označuje: provoz webové stránky na serveru, s neustálým připojením k Internetu. V užším smyslu: komerční služba, jejímž základem je provoz webové stránky a elektronické pošty. My doporučujeme WEBSUPPORT.

Doména – Slovo „doména“ je zkratka, správně bychom měli říkat „doménové jméno“. Je to unikátní adresa na internetu. Používá se tak, že se přímo píše do internetového prohlížeče.

Sdílet

Více k prozkoumání

Placené spolupráce s influencery

Placené spolupráce s influencery jsou stále oblíbenější formou marketingu. Mohou být skvělým způsobem, jak oslovit cílovou skupinu a zvýšit povědomí o své značce. Jak vybrat

Obrázky a SEO optimalizace

Optimalizace obrázků je důležitou součástí každé webové stránky. Mohou pomoci zlepšit uživatelský zážitek, zvýšit proklikovost a také podpořit SEO. Pokud chcete, aby vaše obrázky byly

Agretimo – vše pod jednou střechou.

Vyberte si kontakt na nás, který vám vyhovuje.